1. Wspólna obsługa klientów detalicznych i hurtowych
Każda maska sklepu zbudowana przez naszych inżynierów posiada wbudowaną możliwość obsługi klientów hurtowych. Wśród standardowych funkcji mających zastosowanie dla klienta hurtowego znajdziesz między innymi:- Wyświetlanie cen hurtowych
- Zastosowanie odrębnych progów rabatowych
- Wyświetlenie odrębnych form dostawy z odrębnymi cenami
- Wyświetlenie odrębnego zestawu dostępnych form płatności
- Uwzględnienie opakowań zbiorczych przy dodawaniu produktów do koszyka
- Uwzględnienie minimalnej wartości zamówienia hurtowego
- Formularz rejestracji hurtownika
- Wyświetlanie cen i podsumowań netto
- Formularz zbiorczego wrzucania produktów do koszyka
- oraz wszelkie inne modyfikacje, które uznasz za przydatne dla klientów hurtowych.
Wszyscy klienci niezależnie od statusu będą widzieli ten sam asortyment sklepu. Jeśli zależy ci na zróżnicowaniu oferty hurtowej od detalicznej, zrobisz to przy użyciu osobnych sklepów, o czym przeczytasz w punkcie 2.
2. Tylko hurtownia / osobna hurtownia i sklep
Jeżeli chcesz otworzyć typową hurtownię internetową lub chcesz rozdzielić ofertę dla klientów detalicznych od oferty dla klientów hurtowych to powinieneś zamówić maskę w wersji hurtowej (dedykowane dla hurtowni maski - STANDARD-B2B i BASIC-B2B)Obie maski są przeznaczone do obsługi wyłącznie klientów hurtowych. Ich funkcjonalność to między innymi:
- Wyświetlanie cen hurtowych
- Zastosowanie odrębnych progów rabatowych
- Wyświetlenie odrębnych form dostawy z odrębnymi cenami
- Wyświetlenie odrębnego zestawu dostępnych form płatności
- Uwzględnienie opakowań zbiorczych przy dodawaniu produktów do koszyka
- Uwzględnienie minimalnej wartości zamówienia hurtowego
- Wyświetlanie określonych stron informacyjnych tylko dla hurtowników
- Formularz rejestracji hurtownika z możliwością przesłania dokumentów
- Wyświetlanie cen i podsumowań netto
- Formularz zbiorczego dodawania produktów do koszyka
Twoja hurtownia może być całkowicie niedostępna dla postronnych internautów lub ukrywać jedynie kluczowe informacje (cenę i dostępność). Istnieją dwa główne podejścia do prezentacji oferty przez hurtownie. Pierwsze z nich zakłada dostęp do bazy towarowej wyłącznie dla zarejestrowanych i zweryfikowanych przez Ciebie partnerów. W takim przypadku konieczne jest zablokowanie dostępu do podstron sklepu dla osób niezalogowanych.
Realizujemy to za pomocą strony powitalnej, gdzie umieszczamy formularz logowania oraz odnośnik do formularza rejestracji dla nowych klientów. Zarejestrowany klient nie ma dostępu do hurtowni, dopóki nie aktywujesz jego konta w panelu administracyjnym.
Drugie podejście polega na zaprezentowaniu swojej oferty hurtowej wszystkim zainteresowanym. W tym przypadku w masce sklepu instalowane są specjalne zabezpieczenia ukrywające cenę i informację o dostępności przed niezalogowanymi klientami. Takie osoby mogą zapoznać się z cała gamą produktów, ale nie mogą złożyć zamówienia. Zalogowani partnerzy widzą wszystkie informacje i składają zamówienia w zwyczajny sposób.